Amsterdam – Ik herinner me dat ik in mijn tijd bij Kinetic AR aan het verkennen was, maar terug dan dat het te duur was en nog niet klaar voor het publiek.

Eindelijk komt Augmented Reality tot een professioneel niveau dankzij Apple’s AR Kit in iOS 11 en de IKEA Place-app.

 

Tegenwoordig heeft bijna iedereen een smartphone, zelfs oma… Dus AR wordt voor bijna iedereen beschikbaar. Oké, we kennen allemaal de game Pokemon Go, dit was in AR, maar sinds Apple AR Kit uitbracht, zette de echte ontwikkeling van AR een snelle stap. AR is een oude baby, die nooit is opgegroeid. Maar nu wordt AR een echte volwassene, die meerdere doelen dient, games, reclame, engineering en nog veel meer… Neem gewoon je wilde fantasie en stel je voor wat de volgende zal zijn.

 

Heb je de nieuwe iPhone X gezien? Het is die geweldige randloze telefoon. Dit is hoe AR eruitziet in 2017 (en de nabije toekomst), Apple, Samsung, enzovoort. De telefoons worden zonder rand, dus AR-ervaring zal echter aanvoelen. We weten allemaal wanneer dingen echt voelen, het geeft mensen dat gevoel van verbondenheid. Het gevoel dat mensen zich verbinden met iets of een merk, is een goede zaak voor reclame.

We kennen allemaal de traditionele manieren van adverteren zoals OOH, Online, TVC, Radio enz. Ze zijn allemaal op hun eigen manier affectief.

Maar wanneer we AR en OoH combineren, kunnen we het beste van zowel de digitale als de traditionele wereld creëren. We kunnen een nieuwe dimensie toevoegen aan reclame, dat mensen hun eigen fantasieën kunnen relateren of zich verbonden voelen met een merk.

 

 

Met AR kun je zelfs boeken tot leven laten komen. Zie dit project van Sven Haverbus

Interactive AR Book “De Joodse Messias”

Bedankt Apple’s ARKIT, (en Google AR Core) Augmented Reality zal geweldig zijn! Wat zal de volgende zijn, vliegende auto’s? 

E. [email protected]

Reach the moving minds.