Vorig jaar was Pokémon Go de must see-game. Het combineerde twee werelden, mensen renden over straat om Pokémon te vangen.

Met de lancering van de AR Kit en Google’s ARCore voor Android kan AR nu het serieuze volgende grote ding zijn.

Nu denk je misschien: “Wat is er goed aan AR” De antwoorden is, het combineert twee werelden. Richt de camera van je telefoon in een echte wereld en dan gaat de digitale wereld open. En er is geen nieuwe hardware bij betrokken, dus geen inspanning van de gebruiker. Vóór 2010 was AR al een interessante marketingtool, zoals je wellicht hebt gelezen in het artikel van Roland Haverbus.

Dus laten we nu eens kijken naar: hoe maak je een geweldige AR-ervaring?

“Zorg dat je als eerste op de markt komt. De tweede Pokémon Go is veel minder interessant dan de eerste. De derde is een verspilling van tijd en geld.”

1. (Meestal) first beats best.  

Als je gimmick wilt worden, zorg dan dat je snel bent. Wanneer nieuwe technologie beschikbaar komt, is het verleidelijk om iets vrij te geven dat buzz genereert en uw merk positioneert als innovatief. Het ding is dat slechts één product de krantenkoppen haalt omdat het de eerste in zijn soort is. Als u ervoor kiest om de nieuwigheidsroute te nemen, zorg dan dat u als eerste op de markt komt. De tweede Pokémon Go zal niet interessant zijn (tenzij het radicaal beter is). De derde is een verspilling van tijd en geld.

2. Voeg waarde toe.  

AR is een geweldige tool om problemen op te lossen, maar het is gewoon dat “een hulpmiddel”. En houd in gedachten dat Apple je AR-app misschien afwijst als het een slechte oplossing is voor het probleem dat het zou moeten oplossen. Richt u op het oplossen van de frustraties van uw gebruikers. Als die oplossing gebruik maakt van AR, dan is dat geweldig. En gebruik AR niet, want het is geweldig. Als iets anders een betere oplossing is, wees dan niet de AR hipster.

3. Wees vermakelijk.

AR kan een geweldige manier zijn om games te spelen en entertainment te vertellen, maar onthoud dat je je energie moet concentreren op het creëren van de best mogelijke game of content en niet alleen op AR. Geen enkele hoeveelheid AR- zelfs verbluffende AR-waarde zal ooit slecht spelontwerp of saaie content compenseren.

4. Suck the data.  

De beste AR-ervaringen zijn afhankelijk van de gegevens die de AR-ervaring mogelijk maken, of het nu gaat om gegevens van uw merk of gegevens van derden. Als u niet klaar bent om een gegevensstrategie te implementeren om gepersonaliseerde gebruikerservaringen te creëren, bent u nog niet klaar voor een baanbrekende AR.

5. Marketing is net zo belangrijk als maken.

Als je het bouwt, zullen ze niet alleen komen. Een van de grootste fouten die marketeers maakten in het eerste mobiele app-tijdperk was ervan uitgaande dat het opstarten van een app al hun problemen zou oplossen. En raad eens wat dat een grote vergissing was. Om succesvol te zijn, moeten alle apps worden gepromoot, gebruikers moeten ontdekken en leren hoe en waarom u uw product gebruikt. Hetzelfde geldt voor een AR-ervaring.

E. [email protected]

Reach the moving minds.