Over ons

Media.

Dutch Lion heeft de eerste gebruikersgerichte benadering van media en planning gecreëerd. We noemen het ‘media-ontwerp’. Het past de principes van user-first design toe op de ontwikkeling van communicatieplannen die media en berichten naadloos integreren; het resultaat is een effectievere levering van de strategische visie van een merk aan gebruikers.

Hoe, wanneer en waar mensen beslissingen nemen, veranderen naarmate het consumptiepatroon verschuift. Voor merken is alleen focus op efficiëntie en betrokkenheid niet voldoende. In plaats van te verwachten dat gebruikers alleen op basis van communicatie handelen, moeten merken begrijpen wat gebruikers op dit moment nodig hebben en hen door hun besluitvormingsprocessen helpen navigeren.

Bij mediaontwerp werken interdisciplinaire teams van Dutch Lion samen met het mediateam om ervoor te zorgen dat creatieve concepten en berichten aansluiten op de strategische visie van het merk. We bouwen een raamwerk dat bepaalt hoe en wanneer media effectief worden geactiveerd, waarbij de nadruk ligt op de meest kritische uitwisselingen die waarde aan gebruikers bieden en de groei van het merk stimuleren.

Media ontwerp analyse

Het beste mediabeeld weerspiegelt de boodschap van het merk vanuit het oogpunt van een gebruiker. We combineren traditioneel onderzoek naar concurrerende media met gedrags-, attitudinale en motiverende factoren voor de behoeften en keuzes van gebruikers.

Touch point planning

Om de visie van onze klanten het meest effectief te communiceren, stellen we prioriteit aan het opbouwen van verbindingen tussen het merk en de gebruiker.

Investeringsplanning

Wij begeleiden de strategische toewijzing en sequencing van merken door middel van mediakanalen, platforms en partners.

Media activering

Wij bieden gecentraliseerd beheer van de media-implementatie, inclusief planning, kopen, uitvoering en optimalisatie, en meting en analyse.