Over ons

Social.

Om gebruikers effectief te betrekken, moeten merken organisch deelnemen aan de gesprekken die voor de gebruikers het belangrijkst zijn. Dutch Lion helpt merken bij het gebruiken van eigen, verdiende en betaalde media om mensen te boeien, zichzelf opnieuw uit te vinden en krachtige gebruikersbestanden te creëren.

Naarmate het communicatielandschap complexer wordt en mensen merken ontdekken en definiëren via meerdere contactmomenten, is de rol van sociale media een focus geworden. Dutch Lion helpt merken bij het navigeren door het sociale gesprek, beïnvloedt de beïnvloeders en genereert media-aandacht. We werken met data scientists, creatieve ontwerpers, onderzoekers en bedrijfsstrategen om ervoor te zorgen dat ze rekening houden met zakelijke doelen, marketingdoelen en KPI’s en deze bereiken.

Dutch Lion maakt aantrekkelijke merkgerelateerde inhoud die wordt ondersteund door distributie via eigen kanalen en betaalde social media advertenties, versterkt door verdiende media die zijn beveiligd door middel van influencer relationships. Ons team plant, implementeert en itereert snel. We bereiken gebruikers en stimuleren gesprekken door hen echte waarde te bieden door inhoud die cultureel en contextueel relevant is, te leveren. Door gebruik te maken van het realtime marketingpotentieel van sociale media, helpen we merken om te profiteren van culturele momenten met een menselijke inslag.

Strategie

Onze uitgebreide socialemediastrategieën brengen media in eigendom, verdiend en betaald bij elkaar om holistisch marketingucces te stimuleren. Lanceringsstrategieën met gerichte outreach en public relations zorgen ervoor dat alle maatschappelijke inspanningen specifieke marketingdoelen en bedrijfsdoelstellingen ondersteunen.

Campagnes

Dutch Lion maakt social-centric marketingcampagnes, waarbij momenten breed worden gedeeld door de doelgroep. Tactieken omvatten virale video's, evenementen en door gebruikers gegenereerde inhoud.

Community management

We helpen merken bij het vergroten van de aanwezigheid op verschillende platforms, van Twitter en Facebook tot Pinterest, Snapchat, Instagram en Vine.

Influencer engagement

We helpen merkbekendheid op te bouwen door middel van relaties met bloggers/vloggers en andere beïnvloeders, helpt merken authentieke verbindingen met nieuwe doelgroepen tot stand te brengen. Wij helpen merken in het smeden van deze partnerschappen om zich bezighouden volgelingen influencers 'te bereiken.

Crisis response

We helpen merken bij het identificeren van problemen die zich kunnen voordoen en ontwikkelen vooraf rampenplannen. Als er zich een crisis voordoet, voeren we uitgebreide realtime monitoring uit om ervoor te zorgen dat het merk adequaat en tijdig op sociale kanalen kan reageren op problemen.

Analytics

Data-analisten van Dutch Lion volg de voortgang en kwantificeer de resultaten van onze sociale inspanningen. Klanten ontvangen uitgebreide analyserapporten die sociaal succes koppelen aan bedrijfsdoelen, marketingdoelen en KPI's.