Skip to main content

About us

Business Strategy.

Dutch Lion helpt traditionele organisaties bij het navigeren en vinden van succes in de digitale wereld, waar klanten profiteren van technologieën die zich ontwikkelen, business model innovations en veranderingen in nieuwe producten en diensten om sneller op de markt te brengen.

Tegenwoordig, met het steeds snellere tempo van technologische innovatie, worden consumenten steeds meer onderscheidende gebruikers van digitale producten en diensten. Om succesvol te groeien, moeten bedrijven meer dan houden doen – zij moeten toekomstige trends te voorspellen en te anticiperen op de evolutie van de technologische landschap. Het Business Strategy-team van Dutch Lion stelt bedrijven in staat de behoeften van gebruikers te begrijpen, nieuwe technologie te omarmen en innovatieve producten en diensten sneller op de markt te brengen. We creëren echte producten en leveren meetbare resultaten op. Of bedrijven moeten talent, middelen en infrastructuur te reorganiseren of te bouwen vanaf de grond opgebouwd, ons team biedt pragmatische digitale en operationele ondersteuning tijdens de implementatie en uitvoering van de strategie.

Zodra we mogelijkheden voor uitbreiding van het klantenbedrijf identificeren, ontwerpt ons team voor bedrijfs- en productinnovatie de producten en services om hieraan te voldoen. Bedrijven moeten meedogenloos creatief zijn om gebruikers betrokken te houden. Consumenten reageren op nieuwheid, maar wijzen aanbiedingen die als nutteloos worden beschouwd snel af. We helpen onze klanten het verrassend nuttige na te streven.

Experience strategy

We evalueren bestaande klantinteracties, prestatiemetingen, gegevens en mogelijkheden om een strategie te creëren voor de nieuwe ervaring die een bedrijf zijn klanten wil bieden. Alle klantcontactpunten, van digitaal tot in de winkel en telefoon, worden beschouwd.

Growth opportunities

We werken samen met klanten om te bepalen waar en hoe te concurreren door snel onder te dompelen in een industrie of probleemruimte en een reeks workshops te faciliteren om kansen te identificeren, ideeën te genereren en prioriteiten te stellen en product- en serviceconcepten te prototypen en testen.

Asset monetization

We identificeren en ontsluiten nieuwe bronnen van inkomsten gerelateerd aan bestaande en toekomstige digitale activa. Onze bedrijfsstrategen werken samen met klanten om onderliggende zakelijke kansen te identificeren (bijvoorbeeld nieuwe services, intern publiek, gegevens) en een optimale mix van verdienmodellen te bepalen.

Growth opportunities

Wij helpen klanten investeringsbehoeften te kwantificeren en hun potentiële rendement te evalueren. Onze aanpak koppelt kwalitatieve beoordelingen aan kwantitatieve scenariovoorspellingen om de waarde van digitale inspanningen te evalueren, rekening houdend met zowel upfront als voortdurende investeringen in technologie, mensen en processen.

Operational excellence

We werken samen met klanten om de interne mogelijkheden te bouwen die nodig zijn om een nieuwe ervaring op de markt te brengen en te ondersteunen na introductie. Onze aanpak biedt ontwikkelingskansen door een contrast te vormen tussen huidige en vereiste mensen, organisatie, processen, systemen en technologische mogelijkheden.

Technical excellence

We werken met klanten om ervoor te zorgen dat ze beschikken over de juiste technische infrastructuur, waaronder systemen, technologie, mensen, vaardigheden en processen. We werken samen met klanten om partnerschappen of relaties met belangrijke technologiebedrijven te vormen. Om dit te vergemakkelijken, kunnen we vaak gebruikmaken van bestaande relaties van toonaangevende technologiebedrijven om unieke toegang en perspectief te bieden.

Business & product innovation

Wij werken met klanten om zakelijke kansen te identificeren en ontwerpen de producten en diensten om hieraan te voldoen. We nemen ideeën verder dan concepten, met behulp van rapid prototyping, testen en iteratie. Deze benadering vergemakkelijkt een verbinding tussen strategie en uitvoering, gevormd door gebruikersonderzoek, marktinzichten en klantcapaciteiten.